Eesti Looduse fotov�istlus
2011/11



   Eesti Looduse
   viktoriin


   Eesti Looduse
   fotovõistlus 2012




   AIANDUS.EE

Eesti Loodus
Snumid EL 2011/11
Ktuseelemendiga autode ajastu lheneb

Soome tehniliste uuringute keskuse VTT teatel juab ktuseelemendiga autode aastavljalase 100 000 sidukini ning Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium (STKM) kinnitab, et elektriautode laadimistaristu krval on aeg luua vesinikutanklate ssteem.
VTT juhtteaduri Juhani Laurikko snul on ktuseelemendiautod praegu ainus tulevikualternatiiv ndisaegsetele sidukitele: nad on sama head nii kiiruse ja kiirenduse kui ka vimaliku reisi pikkuse poolest. Maria Rautavirta STKM-st lisab, et ssinikuvaba transpordi teema vib tunduda tuleviku-ulmena, aga tegelikult on vaja mnigi otsus juba praegu ra teha, sest vajaliku taristu loomine on pikk ja kulukas t. Uue transpordi eri tehnoloogiaid ei tohiks seejuures vaadelda konkurentide, vaid pigem vastastikku ksteist tiendavate ja hilduvatena.
Ktuseelemendiautod vajavad muidugi vesinikujaotusvrku. Soome kompanii Woikoski Oy rajab esimest vesinikutanklat Rovaniemisse; 2013. aastal ehitatakse samasugune Vuosaari sadamasse. Soome kasutab philiselt tstusliku krvalsaadusena tekkivat gaasi, mis siiani on olnud lihtsalt jde. Ktuseelemendi ainus heide on teadagi veeaur.
Juhani Laurikko snul on Euroopas elektriautode laadimistaristut luua mitu korda kallim kui tanklavrku ktuseelemendiautodele. Soomes on olukord veidi teine, kuna autode soojendamiseks loodud seadmeid saab vhemalt osaliselt kasutada ka laadimisvrgustikus.



Tekes
28/11/2012
26/11/2012
05/10/2012
09/07/2012
26/06/2012
26/06/2012
22/05/2012